Visioner hos Krisecenter for Kvinder
Bestyrelsen hos Aalborg Krisecenter For Kvinder har opsat en tydelig vision for organisationens arbejde, som foruden visionen, også omfatter 7 understøttende visionsmål.
Visionen er formuleret som at;
Aalborg Krisecenter for Kvinder er førende i at støtte kvinder og børn til et godt liv uden vold.
For at successikre Krisecentrets overordnede vision, er der oprettet 7 understøttende visionsmål, der fungere som pejlemærker for, at Krisecentret kontinuerligt arbejde for at opfylde vores fælles målsætning og sikre de voldsudsatte kvinder og deres børn, som opsøger Krisecentret, den bedst mulige hjælp.
KVALITET
Betyder hos Krisecenter For Kvinder i Aalborg at;
Vi til enhver tid vil yde den bedste mulige støtte og omsorg til voldsudsatte kvinder og børn.
PROFESSIONALISME
Betyder hos Krisecenter For Kvinder i Aalborg at;
Vi evidensbaseret, med afsæt i kendte metoder, holder fokus på kerneopgaver og værdier.
UDVIKLING
Betyder hos Krisecenter For Kvinder i Aalborg at;
Vi holder skarpt fokus på at udvikle organisationen, vores indsatser og udvikler, samt gøre brug af, kompetencer hos ansatte og frivillige, så vi altid leverer den bedst mulige service. Samtidig vil vi være bidragsydere til skabelsen af evidens indenfor vores område med afprøvelse af nye metoder og tilgange.
PROFILERING
Betyder hos Krisecenter For Kvinder i Aalborg at;
Vi sætter centrets arbejde, indsatser og resultater på den nationale dagsorden, så oplysning, viden og forebyggelse af vold bliver mangfoldigt udbredt.
SUNDHED OG TRIVSEL
Betyder hos Krisecenter For Kvinder i Aalborg at;
Alle i vores tilbud, gennem en målrettet og appellerende indsats, udvikles og trives fysisk og psykisk.
MANGFOLDIGHED
Betyder hos Krisecenter For Kvinder i Aalborg at;
Vi er et center med plads til alle indenfor vores målgruppe, med respekt for minoriteter og etniciteter – samt ift brugere, personale og frivillige.
SAMARBEJDE
Betyder hos Krisecenter For Kvinder i Aalborg at;
Vi er en troværdig, loyal og tydelig samarbejdspartner med hurtig aktionstid, en opsøgende tilgang og med fokus på de gode overgange. Vi ønsker desuden et tæt samarbejde mellem ansatte og mellem frivillige - og på tværs af de to grupper, samt partnerskaber der kan understøtte arbejdet med brugerne af tilbuddet.